FAQ2017-04-10T07:01:51+01:00

FAQ

Här har vi samlat vanligt förekommande frågor och svar. Hittade du inte det du sökte är du välkommen att kontakta oss.

ALLMÄNT

Vilka tvättar ni åt?2017-02-26T21:23:50+01:00

– Vi tvättar både åt företag och privatpersoner.

Vart hämtar ni tvätt?2017-03-08T10:53:38+01:00

– För tillfället hämtar vi tvätt i hela Halmstad kommun.

Kan jag lämna tvätten direkt hos er?2017-02-26T21:22:38+01:00

– Nej, vi har inte alltid bemannat på tvätteriet, därför ingår hämtning och lämning i tjänsten.

Vad gör jag om jag inte är nöjd med resultatet?2017-02-26T21:21:59+01:00

– Vi vill alltid att alla våra kunder skall bli nöjda. Är det så att du har några synpunkter skall du alltid kontakta oss inom 24h efter återlämning så att vi har möjlighet att åtgärda detta.

Erbjuder ni betalning via faktura?2017-02-26T21:21:41+01:00

– Vi använder oss av Klarna. Du kan välja direktbetalning eller via faktura.

Behöver jag betala extra om min säck väger mer än vad som är angivet?2017-02-26T21:21:23+01:00

– Nej. För att du som kund skall känna dig trygg med vad du behöver betala är priset satt per säck istället för per kg. Det enda kravet är att reglaget skall stängas helt. Detta inspekteras vid varje upphämtning.

BOKNING

Hur ofta dras pengarna när jag lagt upp en prenumeration?2017-03-08T10:51:21+01:00

– Pengarna dras veckovis.

Hur gör jag för att boka tvätt hos er?2017-03-08T10:50:44+01:00

– Du skapar ett konto under ”registrera”, därefter lägger du bokning på den tjänst som passar dig bäst. Betalningen sker i samband med bokningen.

Hur vet jag att ni säkert fått in min bokning?2017-03-08T10:49:53+01:00

– Vi skickar ut en bekräftelse via mail så fort vi godkänt din bokning.

Jag har ångrat mig, kan jag avboka min beställning?2017-03-08T10:48:19+01:00

– Ja. Du kan avboka engångstvätt t om dagen innan planerad upphämtning. För prenumerationstvätt har du 14 dagar på dig att avboka innan ny månad. Avbokningen gör du via din inloggningssida.

TVÄTTNING

Tvättas mina kläder tillsammans med andra kunders?2017-02-26T21:25:52+01:00

– Nej. Vi tvättar alla kunder var för sig.

Jag har en dunjacka som måste tvättas, kan jag skicka med den i min tvättsäck?2017-03-05T22:58:34+01:00

– Vi tvättar inte dun, ylle, läder, mocka. Vi tar bara emot sådant som du vanligtvis skulle lägga i din tvättkorg hemma. Exempelvis vittvätt/kulörtvätt i 30/40/60 grader, all slags bomull, syntet eller liknande. Är du osäker kontakta gärna oss.

Behöver jag sortera tvätten innan ni hämtar den?2017-02-26T21:25:16+01:00

– Nej, vi sorterar all tvätt på plats utifrån färg och grader.

Kan jag få min tvätt struken?2018-02-06T18:38:08+01:00

– För tillfället erbjuder vi enbart strykning av skjortor.

Hur torkar ni tvätten?2017-02-26T21:24:41+01:00

– Vi torktumlar lakan och handdukar. Resterande torkas i torkskåp.

Är era tvättmedel miljövänliga?2017-03-05T23:08:48+01:00

– Ja, vi använder enbart tvättmedel som uppfyller svenska naturskyddsföreningens miljökrav. Våra tvättmedel är helt fria ifrån fosfater och zeoliter, vilket både är bra för oss och för naturen!

HÄMTNING/LEVERANS

Hur länge måste jag vara hemma?2017-03-08T10:56:42+01:00

– Vid hämtning och lämning behöver du vara hemma mellan 17-19. Välj därför dagar du vet att du ska vara hemma!

Hur får jag min säck?2017-03-05T23:00:12+01:00

– Så fort du lagt din beställning skickas säcken ut till adressen du angivit. Skulle det vara så att du bokar tvätt till dagen efter tar chauffören med säck till dig som du kan fylla vid upphämtning.

Hur snabbt får jag tillbaks tvätten när ni hämtat den?2017-02-26T21:26:26+01:00

– Du kan själv välja vilken dag du vill ha den lämnad, detta gör du vid bokning. Vi behöver dock minst 48h för att garantera att din tvätt blir ren och torr.

Måste jag vara hemma när ni hämtar/lämnar tvätten?2017-02-26T21:26:09+01:00

– Nej det behöver du inte. På egen risk kan vi hämta/lämna tvätten utanför dörren.